Overslaan naar content

Catering Control

"Bij Catering Control draait alles om snel kunnen schakelen en samenwerken. We staan altijd klaar om ad-hoc verstoringen op te lossen en zorgen ervoor dat alles op tijd en met de juiste lading vertrekt, zelfs als we last-minute bijsturing moeten doen. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen, maar dat maakt het werk juist zo boeiend. Het is een dynamische omgeving waarin we echt impact maken!"

Op de afdeling Catering Control werken zo’n 60 gedreven collega’s in drie ploegen. De afdeling is een dynamische werkomgeving waar snel schakelen, samenwerken met heel KCS en contact met collega’s centraal staan.

De afdeling bestaat uit verschillende functies, waaronder een Manager Operations, Process Improvement Developers, Duty Catering Managers, Regisseurs, Control Supervisors en Control Planners. Ook wel het "hart van KCS" genoemd, is de afdeling verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de dagelijkse operationele processen. Sinds 2018 maakt de afdeling deel uit van Logistics en staat bekend als de hectische afdeling van het bedrijf, omdat ze altijd bezig zijn met het oplossen van ad-hoc verstoringen in de operatie. Zodra er een melding binnenkomt, is tijd van essentieel belang: vluchten moeten op tijd en met een volledige lading vertrekken.

Naast de tijdige basisbelading van vluchten zorgen ze ook voor last-minute leveringen voor ontbrekende of extra catering. Deze belading wordt klaargemaakt door de producerende afdelingen binnen KCS. Vertragingen in het productieproces kunnen directe invloed hebben op het op tijd beladen van vliegtuigen, wat zelfs kan betekenen dat een vlucht vertraagd vertrekt. Om dit te voorkomen, voeren de collega’s van Catering Control dagelijks controles uit en ondernemen ze actie om vertragingen tegen te gaan.

Hun prestaties worden echter niet alleen beïnvloed door interne processen. Externe factoren, zoals weersomstandigheden en internationale situaties, hebben vaak invloed op hun werkzaamheden. Slecht weer kan bijvoorbeeld leiden tot vertraagde aankomsten, latere vertrektijden of zelfs annuleringen van vluchten. Elke dag zetten ze zich in om de klant zo goed mogelijk te bedienen.

Met creativiteit en flexibiliteit gaan ze elke uitdaging aan en zorgen ze ervoor dat de vluchten op tijd en met de juiste belading vertrekken. Dit maakt elke dag anders en biedt volop kansen om samen oplossingen te bedenken en het proces continu te verbeteren, waar de Process Improvement Developers dagelijks mee bezig zijn.

Er zijn volop mogelijkheden voor doorgroei en persoonlijke ontwikkeling, wat het werk afwisselend en uitdagend maakt!