Overslaan naar content

"Bij Catering Control draait alles om snel kunnen schakelen en samenwerken. We staan altijd klaar om ad-hoc verstoringen op te lossen en zorgen ervoor dat alles op tijd en met de juiste lading vertrekt, zelfs als we last-minute bijsturing moeten doen. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen, maar dat maakt het werk juist zo boeiend. Het is een dynamische omgeving waarin we echt impact maken!"

Op de afdeling Catering Control werken we met zo’n 60 gedreven collega’s in 3 ploegen. De afdeling is een dynamische werkomgeving waar snel schakelen, samenwerken met heel KCS en contact met collega’s centraal staan.   De afdeling bestaat uit verschillende functies, waaronder een Manager Operations, Process Improvement Developers, Duty Catering Managers, Regisseurs, Control Supervisors en Control Planners.  Onze afdeling, ook wel het "hart van KCS" genoemd, is verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de dagelijkse operationele processen. Sinds 2018 vormen wij een subafdeling binnen Logistics. Onze afdeling staat bekend als de hectische afdeling van het bedrijf, omdat wij altijd bezig zijn met het oplossen van ad hoc verstoringen in de operatie.  Zodra er een melding binnenkomt, is tijd cruciaal, aangezien vluchten op tijd en met volledige lading moeten vertrekken. 

Naast tijdige basisbelading van vluchten, zorgen wij ook voor last-minute leveringen voor ontbrekende of extra catering. Deze belading wordt klaargemaakt door de producerende afdelingen binnen KCS. Vertragingen in het productieproces kunnen direct invloed hebben op het op tijd beladen van vliegtuigen, wat kan betekenen dat een vlucht vertraagd vertrekt. Om dit proces soepel te laten verlopen, voeren onze collega's van Catering Control dagelijks controles uit en ondernemen ze tijdig actie om vertragingen te voorkomen. 

Onze prestaties worden echter niet alleen beïnvloed door interne processen. Externe factoren zoals weersomstandigheden en internationale situaties hebben ook vaak invloed op onze werkzaamheden. Slecht weer bijvoorbeeld, kan leiden tot vertraagde aankomsten, latere vertrektijden of zelfs annuleringen van vluchten. Elke dag opnieuw zetten de medewerkers zich in om de klant zo goed mogelijk te bedienen.  

Met creativiteit en door flexibel om te gaan met de dagelijkse uitdagingen, zorgen we ervoor dat de vluchten op tijd en met de juiste belading vertrekken. Dit maakt elke dag anders en biedt volop kansen om samen oplossingen te bedenken en het proces continu te verbeteren, daar houden onze process improvement developers zich elke dag mee bezig.   Er zijn volop mogelijkheden voor doorgroei en persoonlijke ontwikkeling, wat het werk afwisselend en uitdagend maakt!     



Bij Supply Chain combineren we nauwkeurigheid met flexibiliteit. We zorgen ervoor dat alles op tijd en in topconditie klaar is, maar kunnen ook snel schakelen wanneer dat nodig is. Wat ik zo waardeer? De constante uitdaging: geen dag is hetzelfde en we leren elke dag van elkaar. We werken samen als één team, nemen verantwoordelijkheid en stellen onszelf altijd de vraag: 'Wat kunnen we doen om het beter te maken?'

Wat onze afdeling kenmerkt? We durven fouten te maken, want daar leren we van. We zijn open, kritisch op onszelf en werken nauw samen. Het draait bij ons om verantwoordelijkheid nemen en steeds de vraag stellen: "Wat kunnen wij zelf doen om het beter te maken?" Hierdoor tillen we niet alleen onze eigen afdeling, maar ook de hele keten naar een hoger niveau.  Bij Supply Chain heerst een sterke teamspirit. We werken samen, leren van elkaar en brengen mensen en processen in beweging. Het is een plek waar je echt impact kunt maken en waar je elke dag wordt uitgedaagd om mee te denken in innovatieve oplossingen. Als je op zoek bent naar een veelzijdige en uitdagende werkomgeving waar teamwork centraal staat en je elke dag kunt bijdragen aan het succes van KCS, dan is Supply Chain de plek voor jou!