Overslaan naar content

Duurzame catering, op maat geleverd

KLM Catering Services werkt aan een gezonde toekomst. Voor het bedrijf. Voor de klant en voor alle collega’s die er werken. Die gezonde toekomst bereiken we met elkaar, met de neuzen dezelfde kant op. Een gezamenlijke purpose (doel) helpt ons daarbij.



Wij zijn een dochter binnen de KLM Groep, en KLM is onze klant. Dat maakt dat de antwoorden op vragen als ‘wat doen we, en voor wie’ moeten aansluiten op die van KLM. KLM zet zich in voor memorabele klantervaringen op de planeet door een voorlopersrol te pakken in de duurzame luchtvaart. Onze purpose sluit daarop aan.

Kernwaarden

Thema 1: het beste voor de klant

Onder het thema ‘het beste voor de klant’ vallen twee doelen:

Effectieve partner voor KLM. KLM is onze klant. Daar werken we voor. Zij verwachten dat wij hen goed van dienst zijn. Dat betekent dat we op tijd leveren en goede kwaliteit bieden. Maar ook dat we actief informatie delen en adviseren waar we kunnen. Zo brengen we met elkaar de KLM Groep verder.

Kwaliteit voor de passagier. Wij zorgen ervoor dat de KLM-passagier kan genieten van onze cateringproducten. We bieden veilige, kwalitatief goede producten, zo vers mogelijk. Daarnaast leveren we op maat omdat de passagiers van KLM een steeds persoonlijkere catering zullen gaan ontvangen.

Het beste voor de klant

Thema 2: verkleinen van de voetafdruk

Met je voetafdruk wordt de ruimte die je op aarde inneemt, bedoeld. Dan gaat het niet specifiek over de letterlijke ruimte, maar om de impact die je hebt met je levensstijl of bedrijf. Denk daarbij aan de hoeveelheid stroom die we gebruiken, het afval dat we produceren en de uitstoot van onze wagens. Op dit moment hebben alle mensen op aard samen anderhalve aarde nodig om te produceren wat we gebruiken. Je snapt, dat lukt niet, want er is maar 1 aarde. Dus moet iedereen – elk mens, elk bedrijf- zijn best doen om zijn voetafdruk te verkleinen.

Bij KCS gebruiken we zo min mogelijk energie. We gaan zuinig om met brandstoffen en grondstoffen. En waar het kan, winnen we energie terug. We proberen zo min mogelijk afval te produceren, en het afval dat we produceren scheiden we. Daar waar mogelijk recyclen of upcyclen we. Zo zorgen we voor een zo klein mogelijke afvalstroom.

Verkleinen voetafdruk

Thema 3: catering verder brengen

We moeten ons kunnen blijven aanpassen aan de markt en de omstandigheden. We schakelen snel, zijn flexibel, en houden een duidelijke koers voor ogen. We hebben geen statische plannen voor tientallen jaren, maar voeren continu verbeteringen door. Dat houdt ook in dat we onze werkwijzen, patronen en gewoonten aanpassen als dat nodig is.

Niet alleen moeten we ons blijven aanpassen aan veranderingen in de wereld. We moeten er ook voor zorgen dat we zelf blijven verbeteren. We ontwikkelen zelf nieuwe dingen, gaan samenwerkingen aan en gaan met elkaar pilots (proeven) draaien om nieuwe dingen te testen die we ook willen gaan gebruiken in de nieuwe fabriek. Zo blijven we voorop lopen.

Catering verder brengen

Thema 4: Werken als een topteam

Goede werkgever. KCS doet er alles aan om alle medewerkers een veilige, prettige werkplek te bieden. Daarnaast krijg je kansen om je te ontwikkelen.

Gedreven werknemers. We kunnen de mooiste plannen maken, maar we moeten het met elkaar – alle collega’s samen! - gaan waarmaken. Dat vraagt om eigen verantwoordelijkheid, het nakomen van afspraken en samenwerken voor een goed resultaat.

Werken als een topteam